دوستانی که با اینجا سر میزنین ، من قبلا اینجا برای کسی می نوشتم که فکر میکردم من رو درک میکنه، و سعی داره خوب بشم ولی حالا فهمیدم که اشتباه میکردم، توی بدترین شرایط روحی که دارم، علاوه بر اینکه برای بهتر شدن من کاری نکرد با حرفهاش و منت گذاشتن و تحقیر کردن ِ من، حالم رو بدتر کرد.
متنفرم ازش، متنفرم ازش، از تمام حرفهاش، حرکاتش، رفتارهاش، نصیحتهاش، ادعاهاش

من اشتباه کردم که از تنهایی هام براش گفتم، گفتم دلم میخواد ازدواج کنم و تنهام و اون به جای اینکه کمکم کنه تحقیرم کرد، به من گفت تو انتظار داری من برات مورد پیدا کنم ، برم دست یکی بگیرم بیام بذارم تو دستت؟ من نمیتونم!   یک درصد فکر نکرد که داره با آدمی حرف میزنه که روی حرف دیگران راجع به مجرد بودنش چقدر حساس هست و چقدر تا حالا دلش شکسته از حرفهای نسنجیدۀ مردم .   

فوقش هم من همچین انتظاری از تو داشته باشم! تو باید اینجوری با من حرف بزنی توی شرایط روحی بدِ من؟ میذاشتی بهتر بشم بعد شروع میکردی فرمایشات گهربار و منت گذاشتن و توی سر من زدن رو

من چقدر بدبخت باشم که جنابعالی برای من شوهر پیدا کنی، این چیزها دست خداست، شاید من از خدا گله مند باشم بابت تنها بودنم ولی دلیل بر این نمیشه که فکر کنین من از شما نیازم رو میخوام، شما در برابر خدا ناچیز هستین آقای مشاور
شما قدمهای خیر رو واسه خواهر عزیزتون برمیدارین و پز میدین که من اینکار رو کردم، و من رو که یه دختر هستم مثل خواهر جنابعالی ، تحقیر میکنین که انتظار داری برات مورد ازدواج پیدا کنم؟!   من هم یه دخترم مثل خواهر خودتون، به خواهرت لطف کردی ، من رو تحقیر کردی   . من آدمم ، خواهر جنابعالی هم آدم، من رو به خاطر نیاز داشتن به ازدواج تحقیر کردی ، دل من رو شکستی  ولی ادعا میکنی که من مثل خواهرت هستم
درسته بچه هات دختر نیستن و اینقدر حساس نیستن ولی آدم هستن و احساس دارن و دل دارن، همونطور که دلت برای احساسات بچه هات میلرزه و دلت نمیخواد دلشون بشکنه، با بچه های دیگران رفتار کن آقای مجترم

البته اونها هیچوقت دلشون نمیشکنه، کسی جرأت نمیکنه دلشون رو بشکنه، چون جنابعالی پدرشون هستین و مثل کوه پشت سرشون... ما هستیم که بدبخت و بیکس و بی پشتوانه هستیم و هرکسی از راه میرسه یه مشت توی سرمون میزنه، یه تحقیر میکنه، یه منت میذاره
نمیبخشمت آقای مشاور
از جنابعالی انتظار نداشتم. دیگه شناختمت . مثل بقیه ای، بی خیر، مثل مردم سطح پایین که تو دلشون به دخترهای مجرد سن بالا میخندن . به جای اینکه کمک کنن، تحقیر هم میکنن، 
کمکت رو نخواستیم .  
فقط یادتون باشه، شما بودین که جلسات اول چند بار به من گفتید که من هروقت مورد مناسب برای ازدواج پیدا بشه شما رو معرفی میکنم، این حرف از سمت شما مطرح شد، حالا هم مثل هر مردی ، اشتباه خودتون رو بپذیرین، و من رو تحقیر نکنین و نفرمایین که تو از من توقع بیجا داری و انتظار داری برات شوهر پیدا کنم
وقتی یه حرفی رو روی هوا میزنین و بعد نمیتونین از پسش بربیاین به من ربطش ندین، من توقعم بالا نیست، شما خودتون رو زدین به خواب!   به من معذرتخواهی بدهکارین، و اگر معذرت بخواهین شاید ببخشمتون. که البته فکر نکنم بتونم ببخشم. 
من احساساتم رو صادقانه میگفتم، میگفتم تنهام، دلم میخواد ازدواج کنم، ولی شما همۀ اینها رو کوبیدین توی سر من
شخصیت من رو به خاطر تنها بودنم خُرد کردین، آره ، من برای ازدواج کردنم ، محتاج به این هستم که به دیگران معرفی بشم، من نیاز به کمک دیگران دارم ، ولی از این به بعد از کسی کمک میخوام که ظرفیتش رو داشته باشه
دوستهای من، بدون اینکه هیچ ادعایی داشته باشن چندین مورد رو به من معرفی کردن، و بارها افرادی بودن که توی ازدواج من قدم خیری برداشتن ، درسته که هیچکدومشون خوب از کار درنیومدن ولی همینکه میدیدم قصدشون خیر هست و کمک به زندگی دو تا مجرد، خودش واقعاً قابل ستایش هست. در برابرِ شما که  هیچوقت هیچ کمکی نکردین ، تحقیرم هم کردین، کی از شما خواست واسه من شوهر پیدا کنین؟  من حاضرم بمیرم ولی یک نفر اینجوری سر من منت نذاره واسه کاری که انجام نداده 

همیشه هرکس اشکِ من رو درمیاورد پناه میاوردم به شما، ولی امروز شما اشک من رو درآوردین
ایشالله که به زودی ازدواج میکنم، اگر هم ازدواج نکردم  مهم نیست، من هم خدایی دارم. که به خاطر اینکه امروز دلم رو شکستین و اشک من رو درآوردین، به همون خدا واگذارتون کردم.  نیازی به معذرتخواهی تون هم ندارم چون شما اولا همیشه حق به جانب هستید و اشتباه خودتون رو قبول ندارین،ثانیا معذرتخواهی شما ، دل شکسته من رو آروم نمیکنه، فقط از خدا میخوام همینطور دلشکسته بشین، هم شما ، هم اون آقای ر